zondag 8 mei 2011

Sneeuwwitje en de 7 dwergen.

Een halve yard heb ik er ooit van bemachtigd, van dit prachtige Kokka-stofje. Ik zou er wel 5 meter van willen hebben, maar helaas, 't is nergens meer te vinden. Als iemand het nog ergens vindt, laat het dan weten, want ik keer er serieus mijne spaarpot voor ondersteboven.

Het is dus iets kostbaars, maar o zo dankbaar om kleine projectjes mee te maken. Zo maakte ik er ooit al eens een gsm-zakje mee voor een vriendin en nu een bijna exacte kopie voor een andere vriendin annex ex-collega. Het stofje is deels katoen, deels linnen en dat kunt ge zien aan de kreukels erin. Ik heb het nog eens tegoei gestreken voor ik het afgegeven heb.

Op de voorkant alle dwergjes op een rij. Ik werkte het af met een knoopje en een stukje elastiek.


En op de achterkant prijkt Sneeuwwitje zelf.


En met mijn telefoon als gewillig model:


Ongeveer gemaakt volgens deze tutorial.
Als tussenvoering heb ik vlieseline H640 tegen de buitenkant gestreken. Het zakje is volledig gevoerd met de blauwe ruitjesstof.

8 opmerkingen:

  1. Mooi, ik ben fan!
    Ik vond de stof nog hier: http://en.dawanda.com/product/4937562-Snow-White-kawaii-Japanese-fairy-tale-fabric-KOKKA

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Kir: oh! Merci! Ik ben u eeuwig dankbaar :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw, eeuwige dankbaarheid. Dat kan ik nog uitbuiten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En gelukkig kan je de stof alsnog op e kop tikken!

    BeantwoordenVerwijderen