donderdag 17 januari 2013

De verwaarloosde kruik.

Sinds juli is ze in mijn bezit, De Kruik. Juli, zei ik al eerder, was volle testfase van het boek van Sanne en Riet en aangezien de andere testers zich al ontfermden over de laptophoes, besloot ik de variant daarvan uit te testen: een kruikhoes, of hoes voor een kruik, zo u wil.

Ik bleek teveel testplannen te hebben want het boek ging naar de drukker voor ik de kruikhoes kon maken en tijdens de zomer dringt zoiets zich allerminst op. Echter, sinds Koning Winter regeert, gebruik ik het ding dagelijks wegens geen verwarming in de slaapkamer. En wel zo:

IMG_6063

Gehuld in een handdoek, het arme ding. Ik dook dus in de stoffenkast, de paspeldoos en de boordstofdoos. Weinig later, was ze daar, want mits enige paspelervaring is dit echt easypeasy.


IMG_6064

De stof is er zo eentje waar ik onmiddellijk compleet weg van was en amper durf aankomen. 

IMG_6072

De streepjes bezorgden me eerst wat stress, maar zijn evengoed een leidraad om recht te knippen. En als er al iets geheimzinnigs is aan doorlopende prints, dan is recht knippen daarvan het begin.

IMG_6074

De zebra was even in paniek toen zijn achterwerk zoek bleek te zijn, maar we vonden het al snel terug: aan de andere kant van de hoes. Oef!

IMG_6073

Het laatste stapje (voor het dichten van het keergat): het doorstikken net onder de boordstof, ging ook aan een vliegende vaart, dankzij de blindezoomvoet.


IMG_6070

En wat een plezier had ik er al van. Want nooitneverniet dat die handdoek rond de kruik bleef zitten.

En voor u erover begint, ik kon na grondig onderzoek ondervinden dat zo'n kruik veel langer warm blijft dan iedereen beweert. Ik giet daar kokend water in en leg het ding dan ongeveer een uur voor ik naar bed ga al onder mijn donsdeken. Tijdens de nacht zwerft dat ding dan wat rond en elke keer als ik wakker word (slechte nachten zijn dan nog ergens goed voor), soms zelfs 6 of 7 uur nadat ik naar bed ging voelt dat ding nog aangenaam warm. En het stinkt niet gelijk kersenpitkussens doen. En u hebt een excuus om "Zo geknipt!" aan te schaffen, als u dat natuurlijk niet al lang deed. Adios!

Stof: Happy Animals by Kokka. (blijkbaar hier nog verkrijgbaar!)

25 opmerkingen:

  1. Gewoonweg GEWELDIG! Alleen zien dat je in je dromen niet achtervolgd wordt door al die wilde dieren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, die stof! Ik zag ze al een paar keer in blogland, maar nog nooit kwam ik ze in een webwinkel tegen. Enig idee?
    En wat een super-kruik-hoes, zo blits worden ze toch in't echt niet gemaakt, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, sorry voor het niet vermelden (ondertussen wel). De stof heet Happy Animals en is van Kokka. Ik kocht ze ondertussen al 2 jaar geleden bij Vermiljoenshop. Maar misschien kan je ze met de naam nog wel ergens vinden?

      Verwijderen
    2. hier hebben ze de kokka stof, alleen heel lichtjes anders denk ik
      http://www.sjiekebiele.be/c-1806578/kokka/

      Prachtig maaksel trouwens!

      Verwijderen
    3. Dat is de stof inderdaad! Het patroon herhaalt zich om de 2 stroken van dieren, en er is net een ander stuk van de stof gefotografeerd op die website.

      Verwijderen
  3. Wat een timing om dit nu te publiceren ... zelfs onder flanellen lakens kan ik zo'n ding best ook gebruiken ! Ook al zal ik nooit in de buurt kunnen komen van jouw prachtexemplaar, dit stofje is er echt voor gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, heerlijk! en die stof! en de doorlopende print! echt zalig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schoon , effenaf schoon....tot wanneer?? Lang geleden, jij drukke vroedvrouw!!***

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit vind ik geweldig tof. Niets geestiger dan met een kruik en een goed boek in uw bed kruipen! En een hoop dieren dan in uw geval.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nele, jij bent wel de queen van de doorloop-prints hoor. Hoe je het doet is me een raadsel, maar het is weer enorm sjiek gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb dit recept ook al gemaakt. En vind de kruik met hoes echt 20x prettiger dan een klotsende rubber waterzak! Maar da's persoonlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat stofke is geweldig: chapeau dat ge daar uw schaar hebt durven inzetten! Het resultaat is wonderbaarlijk geslaagd! En wat een afwerking, seg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed te begrijpen dat je wat aarzelde om dat mooie stofke aan te snijden (ik betrap me er ook regelmatig op)... Maar wat een zonde mocht je dat in de kast laten liggen. En het is meer dan geslaagd!!! Nu kan je er elke avond van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lol voor de poep van de zebra!
    Waar koop je tegenwoordig nog kruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb hem eigenlijk voor mij laten kopen, maar ik geloof dat ze hem bij de apotheek gekocht had.

      Verwijderen
  12. Ik zou er echt niet aan denken om een warmwaterkruik in mijn bed te zwieren, maar jij hebt 'm bij deze echt weer hip gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow gaaf gemaakt! Die stof is ook echt heel tof

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je haalt me helemaal over de streep (flauwe mop gezien je schitterende stoffenkeuze).
    Ik heb hier een kersenpitje op aanraden van de dokter (overspannen kaakspieren, don't ask) maar we hebben geen microgolfoven. Veel gedoe dus met oven en timers net voor het slapengaan...
    Mersie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En waarom heb jij overspannen kaakspieren? :-)

      Verwijderen
  15. Lol voor de poep van de zebra. Het ziet er knap uit, maar ik zweer bij mijn kersenpitje. Ook met zelfgemaakte hoes weliswaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi gemaakt en een heel leuke stof gebruikt...

    Je zal ze de volgende weken nog goed kunnen gebruiken!
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En niemand die zich afvraagt waarom jij in juli een warmwaterkruik van doen hebt? Dit past in de reeks: Nele maakt hip: kantklossen, waterkruiken, ... what's next?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh ik krijg de behoefte om wie ik graag zie zoiets cadeau te doen. Een beetje warmte in een schoon jasje. Zalig! Gij hebt er al één, anders kreeg je er ook één. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen